Selvom der er mange virksomheder, der allerede har en hjemmeside, så støder vi stadig ind i virksomhedsejere, som er i tvivl om, hvorvidt de overhovedet har brug for en hjemmeside. Det kan nemlig godt være svært i første omgang at se de fordele, som en hjemmeside kan give deres forretning. Vi har derfor her samlet 5 gode grunde til at have en hjemmeside.

Mere troværdighed

Når du investerer i en hjemmeside, signalerer det både professionalisme og seriøsitet. Dine kunder finder nemlig en tryghed i, at du har en officiel præsentation online, hvor bl.a. dine kontaktoplysninger er lettilgængelige.

Større synlighed

Hvad gør du selv, når du leder efter et produkt eller en serviceydelse? Du googler dig frem til det. Med en hjemmeside har du altså langt bedre mulighed for at blive synlig i søgemaskinerne og dermed gøre opmærksom på dit brand. Hvis du ikke er synlig, når folk søger efter det, du kan tilbyde, så får du svært ved at skaffe nye kunder.

Mere salg

En hjemmeside handler ikke kun om at brande din virksomhed. Den er i høj grad også et salgsværktøj – og ikke kun, når der er tale om webshops. En hjemmeside med godt og relevant indhold, f.eks. om dine ydelser, kan hjælpe dig i din salgsproces – og referencer og kundeanmeldelser kan også hjælpe potentielle kunder om at du er det rette valg for dem.

Spar penge

En hjemmeside er faktisk en af de billigste måder at markedsføre sig på. Det er en del billigere end f.eks. at reklamere i offline medier, som f.eks. aviser eller tv. Du får generelt mere for pengene ved f.eks. at investere i søgemaskineoptimering eller online annoncer som f.eks. Google Ads til at få flere ind på din hjemmeside. Du betaler nemlig kun, når der bliver klikket på din annonce – og med en god konsulent kan du sikre dig, at du får din investering mange gange igen.

Spar tid

Når potentielle kunder nemt kan læse om dig og dine ydelser, kan du spare en masse tid på f.eks. mails og telefonopkald. Hvis de har adgang til alt, hvad de skal vide på din hjemmeside, har de nemlig ikke så mange spørgsmål til dig – og det betyder, at når du får henvendelser, er disse mere varme, idet kunderne er mere interesserede og ikke “bare” vil høre mere. Det betyder, at du hurtigere kan komme til at give et tilbud på en ydelse og komme ind i varmen hos den potentielle kunde.

Har du brug for en ny hjemmeside? Kontakt StepUp Media og få et godt tilbud på en professionel hjemmeside eller webshop på ingen tid.